İskenderun’un Bombalaması ve Osmanlı Askeri’nin Oyunu. The Bakersfirld Californian Gazetesi 30 Ocak 1915
Türk Sahili Bombardımanı
Konstantinopolis’teki Taswir-i-Eskiar’ın (Tasvir-i Efkar) bir muhabiri, İskenderiye şehrinin kuzeyindeki Türk kıyılarının bombardımanına ilişkin bir dizi ilginç bölümler gönderiyor. Bunlardan en ilginci, şehrin bombalanma tehdidinin nasıl önlendiğidir.
Payas yakınlarındaki demiryolu hattını bombaladıktan sonra bir İngiliz kruvazörü Alexandrette’nin önüne çıktı. Bu arada İngiliz top mermileriyle harap olmuş bir trenin iki lokomotifi de oraya geldi. İngiliz gemisinin komutanı, tüm kamu binalarının boşaltılması, garnizonun teslim edilmesi ve şehirdeki tüm silahların 18 saat içinde teslim edilmesini aksi taktirde her yerin bombalanacağını iletti.
Türk komutanın verdiği cevap, öldürülen her Türk için bir İngiliz’i asacağı yönündeydi. Sonunda Payas’taki bombardımandan kaçan iki lokomotifin havaya uçurulmasıyla meselenin halledilmesine karar verildi. Lokomotifleri Türkler havaya uçuracaktı. Muhabir lokomotiflerin “suçlu” olduğunu söylüyor ancak bu terimi kullanma nedenini açıklamıyor.
Günün ilerleyen saatlerinde Türk komutan İngiliz askerine lokomotiflerin havaya uçurulması için dinamit bulamadığını haber verdi. Dinamitlerin tamamının Şam’a gönderildiğini ileri sürdü. İngiliz kruvazörünün komutanı daha sonra iki lokomotifin imhası için yeterli miktarda patlayıcı sağlamayı teklif etti.
Bu müdavimler yoldayken bir Türk lokomotif makinisti sessizce Payas’a gitmiş, motorunu kısmen yıkılmış ama hala hareket halinde olan trene bağlamış ve Mersine yönüne doğru yola çıkmıştı. İngilizler bunu duyunca Alexandrette’deki iki lokomotifi kullanılamaz hale getirdiler ve sonra da toplarıyla giden trene bombalar attılar. Ancak yetişemediler ve Payas’a geri döndüler.
İngilizlerin aşağılanmayı daha da derinleştirmek için bu arada Rus kruvazörü Askold’u da bölgeye çağırmıştı. İkisi Alexandrette’e döndüklerinde, şehrin komutanının, önerilen bombardımanda öldürülen her Türk karşılığında bir İngiliz’in, ipin ucunda boynu kırılarak değil, muhtemelen ölümün en korkunç şekli olan boğularak öldürülecekleri konusunda ısrar ettiğini gördüler. Şah mat olan iki kruvazör diğer limanlara doğru yola çıktı.
İlgili Kategoriler
- Deprem Haberleri
- Haberler 1940
- Haberler 1941
- Haberler 1942
- Haberler 1943
- Haberler 1944
- Haberler 1945
- Haberler 1946
- Haberler 1947
- Haberler 1948
- Haberler 1949
- Haberler 1950
- Haberler 1951
- Haberler 1952
- Haberler 1953
- Haberler 1954
- Haberler 1955
- Haberler 1956
- Haberler 1957
- haberler 1958
- Haberler 1959
- Haberler 1960
- Haberler 2005
- Haberler 2006
- Liva İskenderun/Sandjak Aleksandrette Haberleri
